+32 478 633 990 (Dave NL)
+32 495 792 200 (FR)



Noordkriekenlaan 14
2960 St.Job (Brecht)


BE21 8601 1095 0703
BIC SPAABE22

Daro motorshop

Nieuws

NEW Pirelli Diablo Rosso III

Pirelli Diablo Rosso 3 vanaf 2016 nieuwste sportieve motorband

Categorie: Motornieuws 14 oktober 2015
Pirelli heeft zojuist haar nieuwste generatie supersportbanden voor 2016 aangekondigd in de vorm van de Diablo Rosso III. Doelgroep zijn niet langer alleen supersports en nakeds die zo nu en dan zelfs een circuitdag mee willen pikken, maar nu ook de 'super'toermotoren die korte tot middellange tripjes maken, waarbij wel flink doorgereden wordt. Deze derde generatie van de Diablo Rosso verbetert volgens de makers de bestuurbaarheid sterk, met meer grip en prestaties onder natte omstandigheden en langere en consistentere prestaties in het algemeen. De nieuwe, sportieve Rosso 3 motorbanden zijn voorzien van een nieuw profiel, nieuwe compounds met veel Silica en een structuur en opbouw die afkomstig is van de Diablo Supercorsa, die meer op circuitgebruik gericht is. De achterband heeft twee compounds in een 40-20-40 verdeling, waarvan de buitenkanten voor 100% uit Silica bestaan. De voorband heeft één compund, die volledig uit Silica bestaat.De vorm is ook iets aangepast, waarbij de hoogte van de wangen iets groter is geworden, samen met een aanpassingen aan het profiel moet dit een groter contactvlak in bochten opleveren. De nieuwe Pirelli Diablo Rosso 3 zal vanaf begin 2016 bij de motorbandendealers leverbaar worden in de volgende maten:

Voorband:
110/70 ZR 17 M/C 54W TL
120/60 ZR 17 M/C 55W TL
120/70 ZR 17 M/C 58W TL

Achterband:
150/60 ZR 17 M/C 66W TL
160/60 ZR 17 M/C 69W TL
180/55 ZR 17 M/C 73W TL
180/60 ZR 17 M/C 75W TL
190/50 ZR 17 M/C 73W TL
190/55 ZR 17 M/C 75W TL
200/55 ZR 17 M/C 78W TL

Pirelli Angel GT test

Motorrad kiest Pirelli Angel GT als beste sporttoerband

Categorie: Persberichten 30 mei 2013
De nieuwe Angel GT, de motorband die Pirelli in april 2013 op de markt bracht en die de ster was van een unieke perspresentatie op het dek van het Italiaanse marine vliegdekschip Cavour, is door Motorrad magazine uitgeroepen tot de beste sportieve toerband.

De 12/2013-editie van het Duitse tijdschrift vergeleek de nieuwe Pirelli Angel GT met de Metzeler Roadtec Z / 8 Interact M/O, Bridgestone T30, Continental Road Attack 2, Dunlop Roadsmart 2 en Michelin Pilot Road 3. Al deze banden, (120/70 ZR 17 voor de voorzijde en 180/55 ZR17 voor de achterkant), werden op zes Suzuki Bandit 1250 S motorfietsen gemonteerd.

[Link: lees de eerste test van de Pirelli Angel GT op Testmotor.nl]

Het Motorrad personeel nam in de evaluatie parameters mee als handling, stuurprecisie, stabiliteit in bochten, stabiliteit in bochten bij sportief rijgedrag, grip bij hellingshoek, grip bij acceleratie, stabiliteit in een rechte lijn, prestaties bij maximale omstandigheden en het blijven volgen van een lijn tijdens het aanremmen in bochten.
Hier is het eindresultaat van de vergelijkingstest, die de Angel GT bovenaan de lijst plaatst, gevolgd door de Metzeler Roadtec Z8 Interact op gelijke hoogte als de Bridgestone T30 en alle andere banden in de test op een gedeelde vierde plaats.
1. Pirelli Angel GT
2. Metzeler Roadtec Z8 Interact
2. Bridgestone T30
4. Continental Road Attack 2
4. Dunlop Roadsmart 2
4. Michelin Pilot Road 3

De Angel GT werd de winnaar dankzij zijn topprestaties op nat wegdek, gecombineerd met de sportieve kenmerken die altijd een eigenschap van 'het merk met de lange P' zijn geweest. De nieuwe Angel GT is het kroonjuweel van het Pirelli sporttouring gamme en de opvolger van de Angel ST, ook al een band met meerdere overwinningen in vergelijkingstests die werden uitgevoerd door de meest prestigieuze internationale motortijdschriften, alsmede de houder van 7 duurwereldrecords. Vergeleken met zijn voorganger verhoogt de Angel GT het aantal kilometers met 30%, vermindert de remafstand met ongeveer 1 meter (bij een snelheid van 75 kilometer per uur), verbetert grip en handling op een nat wegdek en, belangrijker nog, slaagt ze erin om deze kenmerken langere tijd vast te houden. Pirelli duidt dit laatste kenmerk aan met de kreet "Performance Mileage".

Na door het prestigieuze onafhankelijk bureau Motorrad Testcenter als de nummer 1 sporttouring band voor kilometers te zijn gecertificeerd, en na de uitstekende recensies die in de meest gezaghebbende internationale motormedia verschenen, is het resultaat van deze vergelijkingstest een verdere bevestiging van de waardering voor het werk van Pirelli .

2013-Pirelli-Angel-GT-motorband-Motorrad-test

Banden / info

Vanaf 2016 staan wij rechtstreeks in contact met Pirelli Belgium ! Zo kunnen wij een beter service geven en garant staan voor altijd vers rubber ! Zo staat nu al reeds de nieuwste Pirelli Rosso III op onze site , de allernieuwste ontwikkeling om grip en levensduur te garanderen en kan vanaf heden geleverd worden !

 Test Metzeler Sportec M7 RR
Metzeler

Geef toe, maar weinigen vinden het fijn in de regen te rijden. De meerderheid houdt de hemel in het oog om dreigende onweerswolken te omzeilen. Maar voor deze die toch door de regenbui willen trotseren - of geen kant meer opkunnen - hebben we een set Metzeler Sportec M7 RR op de motor gemonteerd en een regenpak aangetrokken. De test in Spanje – of all places - werd zowel op de openbare weg gereden als op afgesloten omloop.

Zowat een jaar geleden vernieuwde Metzeler de Interact M5 naar een meer sportieve band die alle eigenschappen van voorgaande nog moet verbeteren. Zowel de compound, profiel als karkas kregen een upgrade. Uitgangspositie van de R&D afdeling van Metzeler om de M7 RR een definitief karakter te geven was een verbeterde rijeigenschap in alle omstandigheden te geven en tevens een langere levensduur, iets wat trouwens iedere bandenfabrikant beoogt. De band is nu volgepropt met 100% silica wat hem minder gevoelig maakt voor temperatuurverschillen en natte of droge omstandigheden. Ook de groeven zijn zo ontworpen dat ze een goede waterfavoer verzekeren in de eerste en de middensectie van de band. Vooral in de middensectie zijn de groeven vrij breed en versmallen terug naar de rand van de band toe. Het design van de groeven moet meehelpen de grip te verzekeren bij acceleratie in zowel natte als droge omstandigheden.
Het karkas doet ook zijn duit in het zakje. De 0° staaldraadband die bovenop het textiel ligt blijft behouden maar het textiel heeft een wijziging ondergaan die een grotere stijfheid van de band teweeg brengt. De diameter is ook groter gemaakt waardoor er onder hellingshoek een groter contactvlak is dan bij de interact M5.

De voorband is gemaakt uit een en hetzelfde compound over de ganse breedte van de band. De achterband kreeg een bicompound, dat wil zeggen dat 20% van de bandbreedte, gepositioneerd op het middenloopvlak, voorzien is van een rubbersoort die een langere levensduur moet garanderen, de overige 80% bedekt de zijloopvlakken en is meer gericht naar grip.
Plaats van onze test was de streek van Almeria in zuid Spanje en het circuit van Almeria. De temperatuur schommelde rond de 6 à 7 graden Celsius. Dit zijn niet echt aangename omstandigheden voor een motortripje maar wel voor onze ultieme regentest. De rit van het hotel naar het circuit was een eerste kennismaking met band. Bij het vertrek is enkele malen de rem knijpen steeds een gevoel van vertrouwen zoeken, tevens kan je de band iets sneller op temperatuur brengen. Zelfs na een 20tal km op een toch vlot tempo blijkt de band nog niet op bedrijfstemperatuur te zijn maar niet tegenstaande dat, groeide het vertrouwen en de hellingshoek in de bochten met de kilometer. De knie tegen de grond schuren of tot op het randje van de band kantelen konden we niet, maar de band deed het naar onze mogelijkheden goed. Als eerste onderdeel van het volledige schokbrekersysteem doet hij het zelfs uitermate goed, kleine oneffenheden, barsten in de weg en dergelijke voel je nog amper. Dat is vooral belangrijk wanneer je een goede werking van het ABS systeem wil hebben. Rem je te hard waardoor er een slip ontstaat dan zal het ABS ervoor zorgen dat het wiel blijft draaien en de band terug grip krijgt, echter wanneer de remdruk die je maakt met de remhendel niet een weinig afneemt, is het een aan/af van het ABS en eigenlijk nog weinig of geen vertraging meer. En hier komt de goede eigenschap van de band dan weer om dit fenomeen af te zwakken zodat je alsnog de snelheid kan verminderen en de goede lijn aansnijden in de bocht.

Als circuitband zal hij de echte racebanden niet kunnen evenaren en dat is ook niet de bedoeling van Metzeler. Wel kan je met die band gerust een circuitdagje gaan rijden en zelfs al kunnen Frank De Boosere noch wij het weer juist voorspellen, met de Metzeler sportec M7 RR hoef je nog niet in te pakken bij de eerste regendruppel. Net zoals op de openbare weg moet je ook op nat circuit een tandje terugschakelen maar op geen enkel moment kon de band het vertrouwen schenden. Op twee plaatsen op het circuit, waar er reparaties aan het wegdek waren uitgevoerd, voelden we echter wel even beweging. Niet dat het ons hart een slag deed overslaan maar het was toch iets waar de band door gebrek aan voldoende bedrijfstemperatuur en het te plots veranderen van wegoppervlak geen antwoord op had. Algemeen kunnen we zeggen dat Metzeler een band heeft ontwikkeld waarmee je in veel verschillende omstandigheden en in verschillende seizoenen kunt genieten van sportief motorrijden. Mooi werk.

De Metzeler Sportec M7 RR is verkrijgbaar in de afmetingen 110/70 ZR 17 tot 120/70 ZR 17 voor voorbanden en van 150/60 ZR 17 tot 200/ 55 ZR 17.

Bekijk alle foto's van de Metzeler Sportec M7 RR

 

bridgestone-nieuws

Winterbanden

Verdien geld met Daro. Gratis stockage van uw winterbanden!

Dave
Daro motorshop